Vitamíny

Vitamíny jsou velmi nezbytné pro každého z nás.  Jsou obsaženy v potravinách, ale i tak míváme občas některého toho vitamínu nedostatek.  Z nedostatku  můžou vznikat různé zdravotní potíže - avitaminózy.
Některé vitamíny se rozpouští pouze  v tucích. 

Vitamin C
- ovoce, zelenina, brambory
- nejvíce je obsažen v černém a červeném rybízu, křenu, petrželce, paprikách, kopru,   kapustě, jahodách, květáku, špenátu, pažitce, kedlubně, hlávkovém zelí, rajčatech a v bramborách
Díky konzervování těchto potravin se vitamín ztrácí. Nejšetrnější je ovšem zmrazování.

Vitamín A
- rozpouští se v tucích
- máslo, smetana, sýry, zloutek, játra
- mrkev, karotka, rajčata, hlávkový salát, špenát
Pomáhá zlepšovat zrak, růst a vývoj dětí, chrání sliznice a kůži. Také působí proti rakovině.

Vitamín B
- kvasnice, tmavé pečivo, luštěniny, vepřové maso = B1
- mléko a mléčné výrobky, luštěniny, kvasnice = B2
Pokud tyto vitamíny tělo neobsahuje, mohou vznikat poruchy nervové soustavy, srdce, látkové přeměny...

Vitamín D
- rozpouští se v tucích
- máslo, mléko, vejce, rybí tuk
Jinak vitamín D si tělo tvoří samo - ze slunečních paprsků.  Při nedostatku může vznikat porucha kostí.

Vitamín E
- rozpouští se v tucích
- rostlinné oleje, obilních klíčcích, tmavé mouce, hrášku a další zelenině
Pokud je tohoto vitaminu nedostatek, může být ohrožena rozmnožovací funkce.

VÍTÁ VÁS ČÍČA
To jsem já Číča

To jsem já Číča

Jaké máte doma zvířátko?

kočičku (4775 | 16%)
pejska (4790 | 16%)
papouška (4181 | 14%)
rybičky (4141 | 14%)
křečka, morče (4058 | 13%)
jiné zvířátko (4135 | 13%)
žádné (4190 | 14%)

Neko

Děkujeme za návštěvu :)
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one